Mniej papierologii =
wydajniejsza praca
Automatyzacja dokumentacji w BDO i obsługa wniosków o DPR kilkoma kliknięciami
- KPO
- KEO
- DPR
- Aplikacja dla kierowców


Ponad 800 firm korzysta na co dzień z platformy ZEME 360
Pozbądź się chaosu i papierkowej roboty
Jesteś stworzony do wyższych celów niż klikanie w BDO
Żmudna praca manualna i ciągłe korekty
np. ręczne wystawienia wniosków, pilnowanie dokumentacji w KEO
Bałagan w danych
np. dokumentacja w wielu miejscach i formatach, zagubione papiery i pominięte procesy
Niefunkcjonalne narzędzia
np. systemy rządowe bez podstawowych funkcji i usprawnień, trudne wdrożenia nowych pracowników,
Męcząca i skomplikowana logistyka
Ustalenie najlepszej trasy i grafików kierowców zajmuje wiele godzin,
Problemy z komunikacją
Terminy odbioru ulegają zmianie lub są anulowane, a kierowca dowiaduje się o tym na miejscu.
Automatyzacja procesów i bezbłędne dokumenty
np. obsługa wielu kart KPO jednocześnie,
automatyczne aktualizacje KEO,
Centralna baza wiedzy
czyli wszystkie informacje w jednym wygodnym i przejrzystym narzędziu
Intuicyjna i wygodna obsługa
dzięki nowoczesnej, zoptymalizowanej
platformie zaprojektowanej z myślą o użytkownikach,
Praca z prostym i funkcjonalnym narzędziem
Optymalna trasa tworzy się sama na podstawie listy punktów odbiorów,
Aktualne informacje pod ręką
Zmiany są widoczne w aplikacji, a trasa i lista punktów odbiorów aktualizują się automatycznie.

ZEME 360 od środka






"ZEME 360 zapewnia mnóstwo automatyzacji procesów, dzięki czemu oszczędzamy sporo czasu naszym ludziom. Usługa stale się rozwija, to świetnie!"
Twoje nowe centrum danych odpadowych
Zamień Excela, BDO i notatnik w jedno kompleksowe i wygodne narzędzie.
Obsługujesz wnioski DPR szybko i sprawnie
- Szybko i prosto obsługujesz wnioski DPR od wytwórców, widzisz które są do obsłużenia oraz ich etap realizacji,
- Własne wnioski tworzysz w 30 sekund i unikasz błędów dzięki automatycznemu wypełnianiu oraz korekcji,
- Dzięki czytelnym wykresom, wiesz ile wolnych mas na DPR zostało dla Ciebie.
Obniżasz koszty, oszczędzasz czas, działasz efektywniej
- Zbiorczo wystawiasz, obsługujesz i odrzucasz karty KPO,
- Generujesz KEO automatycznie dzięki synchronizacji z BDO,
- Korzystasz z indeksów cenowych i podejmujesz decyzje w oparciu o dane bieżące i historyczne.
>> Dowiedz się więcej o automatyzacji BDO
Korzystasz z wygodnych, prostych w obsłudze narzędzi
- Zapomnij o Excelu i notatnikach - wszystkie informacje masz pod ręką, w jednej,
zoptymalizowanej bazie danych, - Dzięki automatyzacji procesów oraz funkcjom stworzonym specjalnie dla użytkowników, pracujesz kilka razy sprawniej niż w BDO,
- Współpracując z ZEME, zarządzasz odbiorami w mobilnej aplikacji dla kierowców i dyspozytorów (dynamiczna lista punktów odbioru, automatyczne tworzenie KPO, i więcej),


Wysłanie wniosku o DPR
2 minuty
Prowadzenie KEO
0 minut
Błędy w dokumentacji
0 błędów
Wycena odpadów
3 kliknięcia
Wszystkie funkcje,
których brakuje Ci w BDO
Od masowych operacji na KPO, przez automatyczne prowadzenie KEO, po inteligentne zarządzanie danymi
Feature one
Feature one
Obsługa DPR
- Szybko i prosto obsługujesz wnioski DPR od wytwórców, widzisz które są do obsłużenia oraz ich etap realizacji,
- Własne wnioski tworzysz w 30 sekund i unikasz błędów dzięki automatycznemu wypełnianiu oraz korekcji,
- Dzięki czytelnym wykresom, wiesz ile wolnych mas na DPR zostało dla Ciebie.
- Zarządzasz kartami KPO bezpośrednio na wnioskach DPR (np. usuwasz wybrane karty KPO z wniosku DPR).
Feature two
Feature two
Obsługa transportów
- Widzisz wszystkie aktualne zlecenia odbioru od swoich kontrahentów oraz bieżące zmiany,
- Możesz akceptować i odrzucać zlecenia oraz przypisywać do nich kierowców,
- Zarządzaj swoimi pojazdami oraz kierowcami,
- Grafiki odbiorów pojawią się automatycznie w telefonach twoich kierowców,
Feature three
Feature three
Aplikacja dla kierowców
- Dostęp do listy zleceń odbiorów. Kierowcy wiedzą gdzie jechać, po jaki odpad i kiedy.
- Automatyczne planowanie najlepszeji najszybszej trasy.
- Jednym kliknięciem potwierdzasz odbiór odpadów.
- Dyspozytor dokładnie wie czy kierowcy zrealizowali zaplanowane zlecenia.
- Zarówno karty KPO jak i KEO powstają automatycznie na bazie wykonanych odbiorów.
Feature four
Feature four
Zarządzanie kartami KPO
- Wystawiaj setki kart jednocześnie na cały miesiąc i przesyłaj je do BDO. >>Zobacz wideo
- Wygodnie wykonuj operacje grupowe na wielu kartach w tym odrzucenie z korektą masy. >>Czytaj więcej
- Eksportuj wszystkie dane o kartach do własnej dokumentacji firmowej.
Feature four
Feature four
Prowadzenie ewidencji KEO
- Wpisy w KEO powstają automatycznie bez udziału pracownika na podstawie danych z KPO.
- Cały czas widzisz bieżący bilans odpadów, dzięki czemu zawsze jesteś gotowy w razie kontroli WIOŚ.
- Pobieraj wszystkie dane do pliku excel.
- Unikaj kar za braki i błędy w dokumentacji.
"Najbardziej pomogło nam wsparcie, jakie dostaliśmy na start. Dzięki temu wdrożenie poszło gładko i bardzo szybko udało się przeszkolić całą załogę."
Możesz zacząć za darmo
Przetestuj darmowy plan z podstawowymi funkcjami KPO i KEO.
Dla pełnej cyfryzacji, plan PRO gwarantuje obsługę DPR,
indeksy cenowe i dostęp do zapytań ofertowych.
Plan dla doradcy środowiskowego wyceniany jest indywidualnie
Cena zależy od liczby obsługiwanych klientów (od 10zł netto za klienta).
Możesz zacząć za darmo
Przetestuj darmowy plan z podstawowymi funkcjami KPO i KEO.
Dla pełnej cyfryzacji, plan PRO gwarantuje obsługę DPR,
indeksy cenowe i dostęp do zapytań ofertowych.
Dedykowany wytwórcom posiadającym do 5 MPD.
Stworzony dla:
- podmiotów mających powyżej 5 MPD
- doradców środowiskowych
- recyklerów
- organizacji odzysku opakowań
- sieci handlowych
Możesz zacząć za darmo
Przetestuj darmowy plan z podstawowymi funkcjami KPO i KEO.
Dla pełnej cyfryzacji, plan PRO gwarantuje obsługę DPR,
indeksy cenowe i dostęp do zapytań ofertowych.
Dedykowany wytwórcom posiadającym do 5 MPD.
Stworzony dla:
- podmiotów mających powyżej 5 MPD
- doradców środowiskowych
- recyklerów
- organizacji odzysku opakowań
- sieci handlowych
Dla wszystkich aktorów rynku odpadowego
Myślimy systemowo i traktujemy całościowo procesy odpadowe. Dlatego za pomocą naszego narzędzia cyfrowego integrujemy wszystkich aktorów rynku: wytwórców odpadów, odbiorców, transportujących, recyklerów (w tym niszowe i zagraniczne instalacje), doradców środowiskowych, organizacje odzysku opakowań i operatorów systemu kaucyjnego.
Najbardziej doceniane funkcje
- Kontrola masy na KPO
- BDO: Audyt kart KEO (usuwanie duplikatów)
- BDO: Automatyzacja KEO
- Automatyczne tworzenie wniosków DPR
Najbardziej doceniane funkcje
- Automatyczna obsługa wniosków o DPR
- Wystawianie i pełna edycja DPR
- Cyfryzacja papierowych wniosków
- Obsługa wniosków DPR z Gospodarstw Domowych
Najbardziej doceniane funkcje
- Wycena zapytań ofertowych od wytwórców na przejęcie obowiązku recyklingu
- Monitoring postępu pozyskiwania DPR i kontrola realizacji targetu
- Wycena kontraktu i obsługa wniosków na wolne masy z Recyklerami
Najbardziej doceniane funkcje
- Zaawansowany Dashboard kontrolny
- Automatyzacja ewidencji KEO dla wszystkich oddziałów
- Masowe zarządzanie dokumentami KPO
- Cyfrowa obsługa zleceń odbiorów z punktów sieci
- Obsługa zleceń odbiorów na żądanie
Bez owijania w bawełnę
Zobacz odpowiedzi na najczęściej zadawane przez naszych klientów pytania lub skontaktuj się z nami. Wspólnie znajdziemy rozwiązanie.
Dostęp do ZEME 360 jest bezpłatny na okres 14 dni, aby można przetestować wszystkie dostępne funkcjonalności. Następnie do wyboru masz 3 opcje:
-Spełniasz warunki współpracy i korzystasz za darmo,
-W żaden sposób z nami nie współpracujesz (chcesz tylko korzystać z ZEME 360 i opłacasz subskrypcję),
-Narzędzie nie spełniło twoich oczekiwań i bez ponoszenia żadnych kosztów rezygnujesz z używania ZEME 360.
Nie! Przed wygaśnięciem testowej subskrypcji dostaniesz powiadomienie i zdecydujesz co robisz dalej. Będziesz mieć do wyboru trzy opcje opisane w pytaniu wyżej.
Nie, BDO jest rządowym systemem, adresowanym do każdego uczestnika rynku odpadowego bez względu na rodzaj prowadzonych przez niego działalności, umożliwia ewidencjonowanie każdego rodzaju operacji odpadowych, także tych najbardziej specyficznych. ZEME360 jest platformą, która znacząco usprawnia bieżącą pracę z dokumentacją BDO w tym umożliwiającą analizę zbiorczych danych odpadowych. Jest adresowana jednak do określonej grupy Wytwórców i Odbiorców odpadów, takich którzy prowadzą standardowe operacje przejmowania, przekazywania i wytwarzania odpadów. Niektóre z działań możliwych w samym BDO nie są dostępne po stronie platformy ZEME360, ich wykonanie wymaga logowania się do BDO. Prowadzimy stale prace nad rozwojem naszej aplikacji o nowe funkcjonalności tak, aby dostarczała wartości użytkowej kolejnym grupom potencjalnych Klientów o mniej standardowych potrzebach.
ZEME 360 jest przyjazne użytkownikowi. Zaprojektowaliśmy ja z myślą o najwyższej użyteczności tak, by uprościć i zautomatyzować czynności wykonywane najczęściej, najbardziej rutynowe i uciążliwe. W praktyce oznacza to:
-Dostęp do wygodnych filtrów operacji, umożliwiających przeglądanie danych KPO z kilku różnych perspektyw i zaawansowane raportowanie,
-Wykonywanie operacji masowych na wielu dokumentach jednocześnie (wśród nich znajduje się np.: odrzucanie z korektą wagi), automatyczne wystawianie i obsługę wniosków o DPR,
-Znajdziesz tu także Indeksy Cen makulatury, Bazę Wiedzy o odpadach, Estymator kosztów zagospodarowania.
Tak, do dyspozycji masz szereg samouczków, instrukcji wideo, które w przejrzysty sposób wyjaśniają działanie ZEME 360. Dodatkowo zawsze możesz się z nami skontaktować i zadać konkretne pytanie, a nasz zespół specjalistów szybko udzieli Ci odpowiedzi.
Jeśli wystawicie wniosek o DPR za pomocą ZEME 360, platforma automatycznie wyśle do recyklera emaila z powiadomieniem o tym, że otrzymał wniosek. Wniosek jest załącznikiem do tej wiadomości, więc moment jego otrzymania rozpoczyna odliczanie 7 dni na przygotowanie DPR na jego podstawie.
Otrzymacie również automatycznie potwierdzenie przekazania wniosku do recyklera. To, czy recykler skorzysta z platformy ZEME 360 i obsłuży wniosek za pomocą 3 kliknięć (tak, liczyliśmy!) jest już tylko jego wyborem.
Recykler nie musi jednak używać ZEME 360, by obsłużyć wniosek złożony za pomocą platformy. Może po prostu wydrukować załącznik z wiadomości email.
Takie oznaczenie nie jest obecnie dostępne, ale planujemy je dodać w ramach dalszych prac nad platformą.Zwróćcie uwagę jednak (jak w pytaniu wyżej), że to, czy skorzysta on z platformy czy nie, nie ma znaczenia z perspektywy ważności dostarczonego do niego wniosku. Po otrzymaniu emaila z załącznikiem PDF Waszego wniosku jest on zobowiązany do wystawienia DPR.
Recykler w ZEME 360 po otrzymaniu wniosku (np. od Was) wystawi na jego podstawie DPR wykonując dosłownie kilka kliknięć. Po pierwsze, określi, w ramach jakiego procesu przetwarza określone kody EWC oraz na mocy jakiej decyzji. Jest to czynność przygotowawcza - recykler wprowadza te ustawienia tylko raz i zajmuje to mniej niż 5 minut. Te ustawienia są później automatycznie podstawiane do dokumentów DPR.
Aby taki DPR przygotować, recykler musi: otworzyć wniosek, wpisać % zanieczyszczeń dla każdego EWC na nim i potwierdzić operację. Cała czynność zajmuje jedynie 3 kliknięcia. Zakładając, że jeden DPR zajmie mu około 1 minutę, całość może obsłużyć w 100 minut, czyli poniżej 2 godzin. Naprawdę.
Wnioski o DPR dostarczone drogą elektroniczną są dla recyklera wiążące - nie trzeba wysyłać ich w formie papierowej. W formie papierowej musicie natomiast otrzymać pocztą Wasze DPR-y.
W przeciągu 7 dni od otrzymania wniosku recykler musi albo wystawić DPR albo zgłosić błędy (np. nieprawidłowe KPO czy masy).
Dlatego tak dużym ułatwieniem jest obsługa wniosków przez ZEME 360 - pozwala uniknąć błędów merytorycznych.
Z Waszej perspektywy nie ma znaczenia, czy wystawiacie wniosek ręcznie czy w ZEME 360 - jest on tak samo ważny. Robiąc to przez ZEME 360 po prostu oszczędzacie czas i macie pewność, że wniosek nie zawiera błędów.Jeśli ostatecznie trafi on do recyklera w ustawowym czasie (czyli do 30 dni od zakończenia kwartału, w którym odpady zostały przekazane do recyklingu), recykler musi w ciągu 7 dni wystawić DPR, jednak pośrednik nie ma takiego obowiązku, jeśli nie wynika to z Waszych ustaleń z nim.Ponieważ ręczna obsługa tych wniosków trwa tak długo, część pośredników rezerwuje sobie na to po prostu dużo czasu w okresie, kiedy obsługuje się wnioski o DPR - tylko planując zasoby na obsługę wniosków mogą zdążyć w terminie. Dlatego rekomendujemy korzystanie z ZEME 360 i ułatwienie sobie tej pracy.
Wnioski w ZEME 360 tworzone są na podstawie KPO które zostały ZAAWANSOWANE do statusu “potwierdzenie przejęcia” LUB “potwierdzenie transportu” w czasie trwania danego kwartału. Częstą pomyłką jest kwalifikowanie na np 1 kwartał roku KPO dotyczących transportów, które miały miejsce pod koniec roku, ale to moment w którym odbiorca potwierdza przejęcie decyduje o tym, w którym kwartale można rozliczyć wskazane KPO. Recykler nie może bowiem potwierdzić recyklingu dla odpadów, których zgodnie z ewidencją nie przyjął w danym kwartale, czyli nie zatwierdził ich przyjęcia.Więcej na ten temat: https://bdo.mos.gov.pl/news/ewidencja-odpadow-a-kontekst-roku-3/
Jak wyżej, umożliwimy wkrótce opcję wykluczania kart KPO już wykorzystanych w ramach wniosku. Jeśli wszystkie wnioski tworzylibyście z poziomu ZEME 360 (co rekomendujemy) zachowana zostanie pełna zgodność mas na wszystkich wnioskach.
Jak najbardziej tak. W ZEME 360 zobaczysz wszystkich recyklerów, do których wysyłałeś swoje odpady.
ZEME360 jest platformą skierowaną do Wytwórców, Odbiorców odpadów oraz Instalacji przetwarzających odpady. Dla każdej z tych grup uczestników rynku oferuje rozwiązania znacząco wspierające prowadzenie działalności, przyspiesza wykonywane operacje i dostarcza potrzebnej rynkowej wiedzy z dziedziny gospodarki odpadami.
Zdecydowanie tak! Każda z nich będzie potrzebowała po prostu aktywacji swojego indywidualnego konta w ZEME 360.
Tak, znajdziesz tu wygodne narzędzie do zarządzania Twoimi kartami KPO i zestawienia ułatwiające organizację pracy oraz rozliczanie świadczonych usług. Już teraz możesz wygodnie zarządzać swoimi zleceniami odbioru odpadów: potwierdzisz termin zlecenia oraz odbiór odpadów w wygodny sposób za pomocą aplikacji mobilnej.
Obecnie na platformie dostępne są indeksy cen trzech najpopularniejszych rodzajów makulatury: tektury falistej (1.04), Druków różnych (3.10) oraz tektury białej wielowarstwowej (3.11/3.12). W najbliższym czasie planujemy poszerzenie naszego modułu indeksów o ceny tworzyw sztucznych (folii).
Dane są gromadzone, weryfikowane i przetwarzane przez niezależny zespół analityków, niepowiązanych z transakcjami na rynku makulatury. Indeks jest aktualizowany na podstawie ich raportu w cyklu cotygodniowym.
Zapytanie o wycenę wyślesz po wyborze z katalogu posiadanych odpadów pozycje, których zagospodarowanie chcesz powierzyć ZEME. Wcześniej uzupełnisz istotne informacje o tych odpadach tak, aby oferowane rozwiązanie jak najlepiej odpowiadało Twoim potrzebom oraz było jak najefektywniejsze pod każdym względem. W odpowiedzi otrzymasz ofertę handlową, dostępną online po zalogowaniu. Jej akceptacji dokonasz także w trybie online.
Tak, na platformie ZEME 360 możesz aktualizować swoje karty w ewidencji, do dyspozycji otrzymasz wygodne narzędzie które przyporządkuje odpowiednie KPO do wybranych kategorii wpisu. Wszystkie wykonane na platformie operacje zapiszą się bezpośrednio w BDO.
Przetestuj ZEME 360 i sprawdź ile czasu zaoszczędzisz
.webp)

O tym warto usłyszeć

Byli dyrektorzy Action i Pepco dołączają do ZEME
Spółka ZEME obsługująca w zakresie gospodarki odpadowej przemysł i sieci handlowe, w tym takie firmy takie jak Eurocash, Dealz czy Żabka, przyspiesza swój rozwój dzięki zaangażowaniu nowych inwestorów.



