Setki sklepów, jeden system zarządzania odpadami
Oszczędź nawet 32% na zarządzaniu odpadami dzięki optymalizacjom organizacyjnym i procesowym


+350 000 odbiorów na terenie całej Polski w 2024r.

Odbieramy kat. 3 i system kaucyjny

Cyfryzujemy i automatyzujemy dokumentację

Dysponujemy największą w Polsce bazą logistyczną

Nasi stali klienci
Nowy standard zarządzania odpadami budowlanymi
Współpracujemy z ponad 50 instalacjami, mamy logistykę pozwalającą korzystnie odbierać nawet małe ilości odpadów i cyfryzujemy gospodarkę odpadową. Dzięki temu zapewnimy Ci jak najwyższe poziomy odzysku, transparentną ścieżkę odpadu oraz oszczędność czasu na obowiązkach administracyjnych czy raportowaniu.
- Problematyczne wymogi regulacyjne
Trudno w praktyce realizować wymogi regulacyjne (szczególnie obowiązek sortowania na 6 frakcji). Nie ma na to zasobów.
- Trudne poziomy odzysku
Ciężko osiągać zakładane w strategii ESG poziomy odzysku.
- Niejasna droga odpadu
Zagospodarowanie odpadu nie zawsze jest jasne i udokumentowane.
- Bałagan w dokumentacji
Dokumentacja trzymana w wielu miejscach i formatach, zagubione papiery i pominięte procesy,
- Wymogi regulacyjne pod kontrolą
- Doświadczeni konsultanci wykonują monitoring legislacyjny i rekomendują rozwiązania
- Wspieramy w wyborze metod składowania i dostarczymy kontenery lub big bagi dopasowane do Twojego placu budowy
- Optymalne zagospodarowanie
- Znajdziemy instalację, która zagospodaruje każdy odpad
- Odbierzemy nawet małe ilości odpadów dzięki największej w Polsce bazie logistycznej
- Transparentna droga odpadu
- Wszystko, co dzieje się z Twoimi odpadami, jest transparentne na każdym etapie; widzisz to w czasie rzeczywistym na platformie
- Zapewnimy dokumenty potwierdzające dany sposób zagospodarowania odpadu
- Centralna baza wiedzy
- Dostajesz narzędzia cyfrowe lub outsource’jesz do nas obowiązki administracyjne
- Wszystkie dane odpadowe (masy, sposób zagospodarowania, dokumentacja, decyzje) znajdziesz w naszej platformie
- Możesz je wygodnie eksportować, analizować i raportować
Mniejsze koszty dla firm, konsumentów i środowiska
Odbieramy odpady z kilkunastu drukarni w Polsce. Dzięki temu możemy wykorzystać efekt synergii: większe wolumeny, łączenie transportów, zagospodarowanie niewielkich ilości odpadów.
W ten sposób negocjujemy korzystniejsze ceny, obniżamy koszty logistyki i znajdujemy niszowe sposoby zagospodarowania dla nietypowych czy problematycznych odpadów.
- Wysokie ceny
wysokie i nieprzewidywalne ceny odbioru, oparte na żmudnych i nietransparentnych negocjacjach
- Utrudniona logistyka
problematyczność odpadów produkowanych w małych ilościach (np. resztki farb, ścinki)
- Częsty down-cycling
spora część odpadów poddawana down-cyclingowi (np. spalana) pomimo możliwości recyklingu
- Koszty reputacyjne
branża postrzegana jako nieekologiczna z powodu nietransparentnej drogi odpadu
- Bałagan w dokumentacji
dokumentacja trzymana w wielu miejscach i formatach, zagubione papiery i pominięte procesy,
- Niższe ceny
tańszy odbiór dzięki dużym wolumenom oraz optymalnej obróbce technicznej odpadów (korzystniejsze warunki zakupu i dzierżawy sprzętu)
- Optymalizacja procesów
autorska platforma, która automatyzuje ręczne zadania (np. KEO, sprawozdania roczne, DPR)
- Zwiększona cyrkularność
więcej odpadów trafia do recyklingu i jest poddane transparentnym procesom
- Poprawa reputacji branży
nowy standard na rynku poprawia wizerunek każdego uczestnika ekosystemu
- Centralna baza wiedzy
- Dostajesz narzędzia cyfrowe lub outsource’jesz do nas obowiązki administracyjne
- Wszystkie dane odpadowe (masy, sposób zagospodarowania, dokumentacja, decyzje) znajdziesz w naszej platformie
- Możesz je wygodnie eksportować, analizować i raportować
Jedyny system odpadowy skrojony na miarę retailu
Obsługujemy 16 sieci handlowych: odbieramy od nich x Mg odpadów miesięcznie, z terenu całej Polski – jako jedyni jesteśmy w stanie obsłużyć cały kraj.
Doradzamy w temacie składowania, nowych regulacji czy dostosowania zbiórki pod system kaucyjny. Nasi klienci dostają narzędzia do cyfryzacji i automatyzacji procesów.
Centralizacja
Masz setki punktów o różnej strukturze i różnych formatach, rozsianych po całej Polsce? Zajmiemy się każdym z nich, a zarządzanie odpadami stanie się prostsze.
- dopasowujemy proces do indywidualnych potrzeb każdego sklepu (np. sposób składowania, częstotliwość odbiorów),
- obsługujemy 100% terytorium Polski
- negocjujemy w Twoim imieniu z zarządcami nieruchomości,
- dajemy narzędzie do cyfryzacji i automatyzacji obowiązków administracyjnych (BDO, DPR) lub możemy wykonywać je za Ciebie.

Oszczędności
Optymalizujemy i automatyzujemy procesy, by obniżyć koszty całkowite.
W sieciach handlowych, z którymi pracujemy, obniżamy koszty gospodarki odpadowej średnio o 28% dzięki:
- optymalizacji logistyki (na harmonogramie, na żądanie),
- rozliczaniu za surowiec i za DPR w oparciu o transparentny indeks cenowy,
- oszczędnościach operacyjnych na automatyzacji raportowania (KPO, KEO, wnioski o DPR, sprawozdania roczne),
- usprawnieniu pracy obsługi sklepów dzięki aplikacji (mniej czasu tracą na papierologię odpadowąj)

Spokój
Zapewniamy odbiory na czas, a nasi eksperci ESG regularnie śledzą rynek odpadowy oraz aktualne regulacje środowiskowe, by informować Cię na bieżąco o zmianach, nowych wymaganiach i szansach.
Nasze rozwiązania cyfrowe (ZEME 360, ZEME 180) uszczelniają i zabezpieczają proces gospodarowania odpadami:
- śledzenie lokalizacji kierowcy,
- integracja wszystkich stron transakcji i przejrzysta komunikacja,
- transparentne ceny
- doradcy środowiskowi do Twojej dyspozycji
Odciążymy Twój zespół.


„ZEME zapewnia nam obsługę aż 500 sklepów i hurtowni zlokalizowanych na terenie całej Polski. Szczególnie cenimy sobie w tej współpracy bardzo dobrze poukładaną przez ZEME logistykę odbiorów i transportu odpadów - usługa świadczona jest terminowo i na najwyższym poziomie w kwestii przepływu informacji i komunikacji, a płatność za makulaturę jest ze strony ZEME terminowa. Chcielibyśmy podziękować firmie ZEME za profesjonalizm i duże zaangażowanie we współpracę - to solidny partner w zagospodarowaniu odpadów z sieci handlowych”.
"Współpracę z ZEME oceniamy naprawdę wysoko. Pomimo, że pierwszy miesiąc współpracy wypadł w grudniu, który jest najbardziej wymagającym miesiącem od początku świadczyli usługi terminowo i zgodnie ze wszystkimi ustaleniami. We współpracy z kontrahentem chwalimy sobie również oszczędność czasu poświęcanego na gospodarkę odpadami. Oszczędność ta była możliwa dzięki pomysłowości i rozwiązaniom technologicznym naszego partnera. Rekomendujemy współpracę z ZEME."
“ZEME odbiera od nas odpady niebezpieczne, odpady postprodukcyjne z przeznaczeniem na paliwo alternatywne, odpady poprodukcyjne z tworzyw sztucznych z przeznaczeniem na recykling materiałowy. Współpraca odbywa się bezproblemowo, z zachowaniem przez ZEME standardów wymaganych dla prawidłowej gospodarki odpadami. ”
"Zależy nam na odpowiedzialnym zagospodarowaniu odpadów i działaniu zgodnie z logiką GOZ. Wszystkie odpady, które możemy zawrócić i dać im nowe życie, recyklingujemy. Natomiast w wypadku tych, z którymi nie da się tak zrobić, wybieramy najbardziej ekologiczną opcję, czyli paliwo alternatywne. W tym wspiera nas ZEME, które kompleksowo obsługuje ten proces."
Zajmiemy się wszystkimi odpadami, jakie wytwarza Twoja sieć
W 2024 dla 16 sieci zrealizowaliśmy >350 000 odbiorów odpadów. W zakresie obsługiwanych wolumenów są m.in.:
ZEME w liczbach
odbiorów odpadów miesięcznie
współpracujących instalacji

lat doświadczenia
- Add the z-index-3 class to the layout415_card card-[number]. This makes it possible to see and edit a specific card.
- Make sure you delete the z-index-3 when you finish.
Projektujemy zwinne procesy odpadowe
Nasi praktycy znają branżę od podszewki. Stosujemy sprawdzone metody, które indywidualnie dopasowujemy do Twoich potrzeb, na podstawie audytu i testów.


Audyt
Badamy Twoją gospodarkę odpadową oraz możliwości usprawnień. Szukamy mądrych, procesowych oszczędności na różnych polach:
- sposób składowania
- sposób zagospodarowania
- logistyka
- cyfryzacja i automatyzacja procesów (administracja, raportowanie)
Rozmawiamy z menedżerami i pracownikami sklepów, by usłyszeć perspektywę każdego z nich. Odwiedzamy też poszczególne sklepy.
Koncepcja
Patrzymy na cały proces, nie na wąski wycinek czy zagospodarowanie konkretnego odpadu. W wyniku audytu proponujemy holistyczną koncepcję.
Pilotaż
Wykorzystujemy najlepsze praktyki pracy iteracyjnej. Po przygotowaniu koncepcji zaczynamy od serii testów, podczas których zdobywamy konkretną wiedzę o potrzebach i wyzwaniach poszczególnych punktów. Ulepszamy w ten sposób pierwotną koncepcję.
Onboarding cyfrowy
Szybsza obsługa obowiązków administracyjnych jest możliwa, ale wymaga zmiany i wdrożenia narzędzi. Dlatego wspieramy klientów w uczeniu się ZEME 360 i automatyzacji obsługi BDO czy wystawiania DPR. Proponujemy szkolenia oraz bieżące konsultacje. Formę dopasowujemy do potrzeb konkretnych odbiorców.
Wdrożenie i rozwój
W procesie regularnych odbiorów wciąż jesteśmy blisko obsługiwanych punktów. Odwiedzamy je i rozmawiamy o tym, co można zrobić lepiej. Na tej podstawie rekomendujemy kolejne usprawnienia.
Najczęściej zadawane pytania
Najszczęściej zadawane pytania o zarządzanie odpadami w retailu
Warto zacząć od kompleksowego audytu gospodarki odpadami w Twojej sieci handlowej. Zamiast skupiać się na jednym aspekcie, w naszym procesie analizujemy każdy element — od sortowania w sklepach, przez logistykę odbiorów, aż po cyfryzację i automatyzację dokumentacji. Dzięki temu możemy zidentyfikować nieefektywności i zaproponować rozwiązania, które prowadzą do realnych, procesowych oszczędności i zmniejszenia kosztów nawet o 32% w skali całej organizacji.
Absolutnie. Priorytetem ZEME jest zapewnienie zgodności z przepisami i bezpiecznego zagospodarowania odpadów. Nasz autorski system ZEME 360 automatyzuje i cyfryzuje całą dokumentację, w tym procesy w BDO, co minimalizuje ryzyko błędów i kar. Jako broker odpadów, współpracujemy wyłącznie z zaufanymi, certyfikowanymi firmami, które gwarantują, że transport i odbiór odpadów odbywa się zgodnie z aktualnymi regulacjami.
Tak, to jedna z naszych głównych korzyści. System ZEME 360 został zaprojektowany, aby umożliwić centralne zarządzanie odpadami w nawet kilkuset lokalizacjach jednocześnie. Z poziomu jednego pulpitu masz pełną kontrolę nad procesami, raportowaniem i efektywną koordynacją odbiorów, co jest kluczowe dla sieci handlowych i dużych podmiotów z branży retail.
ZEME to jedyny partner w Polsce, który jest w stanie obsłużyć dużą sieć handlową w całym kraju. Nasze rozwiązanie jest elastyczne i dostosowane do specyfiki odpadów w retailu, w tym do obsługi kategorii 3 i systemu kaucyjnego. Stawiamy na przejrzystość, stały kontakt z klientem i merytoryczne doradztwo, które pozwala nam rozwiązywać problemy, zanim się pojawią.
Oczywiście. Specjalizujemy się w obsłudze różnorodnych rodzajów odpadów, w tym odpadów bio i odpadów kategorii 3 (k3). Oferujemy także pełne wsparcie w zakresie systemu kaucyjnego oraz segregacji. Nasz audyt pomaga w prawidłowej segregacji odpadów już na etapie poszczególnych sklepów, co usprawnia proces logistyczny i obniża jego koszty.
